Bank Failure

                The polite way of designating a bankrupt bank. Banks are heavily regulated institutions – both their borrowing and lending practices are subject to scrutiny by state and federal agencies. Nonetheless, there are dozens and dozens of way for a bank to get serious trouble, from making a bunch of bad loans (not enough money coming in) to paying too high interest rates in order attract deposit money (too much money going out). And, of course, a bank can only fail its officers or stuff engage in criminal mischief – like embezzling.

                A bank said to fail when it becomes bankrupt; that is, when it doesn’t have enough assets to cover liabilities. But a failure can be an elusive event. Bank regulators have several options: They can prop up a technically failed bank by pumping in fresh money, as the Federal Reserve did in case of Continental Illinois in 1984, or by issuing pieces of paper that banks can carry on their balance sheets as assets; or-and this is the preferred option-they can “merge” the failed bank with a healthy bank.



Translate :



                Sebutan yang tepat untuk bank yang bankrut. Bank adalah institusi resmi – yang kegiatannya meminjam dan meminjamkan yang ditujukan untuk melindungi agen pemerintahan dan negara. Meskipun demikian, ada banyak kemungkinan bank menuju ke masalah yang serius. Mulai dari kredit-kredit macet (tidak cukup uang masuk), hingga membayar bunga nasabah yang awalnya untuk menarik nasabah lebih banyak, malah justru membuat pengeluaran yang besar. Dan tentu saja sebuah bank juga bisa kehilangan pegawai-pegawainya karena terlibat masalah hukum, seperti penggelapan uang misalnya.
                 Sebuah bank dikatakan gagal ketika bankrut. Itu jika bank tersebut tidak memiliki aset yang cukup untuk menutupi hutang. Kegagalan bisa menjadi sulit dipahami, Alat pengatur bank mempunyai beberapa pilihan; memberikan dana talangan, seperti yang dilakukan Bank Pemerintah pada kasus Illinois di tahun 1984, atau dengan menerbitkan pengumuman bahwa bank tersebut masih bisa mengatur neraca kerja mereka; atau yang terakhir, pilihan bijaksana, menyatukan bank mereka dengan bank yang masih sehat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
I want to say what I want to say. Some falsehoods were hard to say...

Followers